Finlands nöjdaste nätkunder

Esse Elektro-Kraft Ab har Finlands nöjdaste nätkunder I Finsk Energi-industri rf:s kundundersökning 2021 framkommer det att energibolagens kundnöjdhet fortfarande är på mycket god nivå. Undersökningen kartlade hur nöjda kunderna är med egna energibolagets kundtjänst, elförsäljning, fjärrvärme och helhetsleverans, samt sannolikheten att rekommendera energibolaget. Ytterligare frågade man åsikter om energibolagets image och ansvarighet. Undersökningen genomfördes av…

Kontantlös betalning

Från och med 1.2.2022 går det inte längre att betala med kontanter på vårt kontor. Då kan man bara betala via vår betalterminal här på kontoret. Med betalterminalen kan man betala kontaktlöst, dvs. att kunden bara håller upp sitt bankkort (som måste ha stöd för kontaktlös betalning) mot betalterminalen. Terminalen fungerar även till traditionella kortbetalningar…

Kundundersökning pågår

Under hösten pågår en kundundersökning. Då ringer Adato upp våra nät- och energikunder.

Dubbla elfakturor

På grund av ett tekniskt fel har vissa pappersfakturor skickats dubbelt. Om fakturans nummer och belopp är desamma för alla kan du kasta bort de extra fakturorna utan att kontakta kundtjänst. Vi ber om ursäkt för besväret.

Höjningen av överföringspris 1.12.2020

Esse Elektro-Kraft Ab höjer elöverföringens energiavgift fr.o.m. 1.12.2020 ca. 7% Höjningen av elöverföringspriserna beror på utvecklingsinvesteringar i elnätet. Med dessa investeringar säkerställs vår regionens utveckling och högklassig leveranssäkerhet samt förnyandet av elnätet. Den senaste förhöjningen av överföringsavgifterna var år 2016.

För dig som är aktiv och prismedveten

Med ett Börsel-elavtal betalar du alltid marknadspris för elen. Börsel passar dig som kan anpassa din elanvändning och är beredd att hålla koll på elpriset. I ett Börsel-elavtal består priset av grundavgift och energipris. Elpriset bildas på basis av det realiserade börspriset för varje timme och din elförbrukning. På räkningen ser du det realiserade medelpriset för…

Sommarrabatt på elpris

På grund av marknadsläget ger vi våra elkunder 15% rabatt på elpriset 1.6.-31.8.2020

Coronaviruset och betalning av fakturor

På grund av coronaviruset kan oväntade situationer uppstå och många kan hamna att se på sin personliga ekonomi ur en helt ny synvinkel. Är du orolig för hur du ska få din elräkning betald? Kontakta oss i god tid innan fakturans förfallodag, så försöker vi hitta lösning som passar dig. Vår kundtjänst kontaktuppgifter tel. 020-7661900…

Ny nummer för felanmälan utanför arbetstid

Från och med i morgon 1.4.2020 tar vi i bruk en ny nummer för felanmälan utanför arbetstid. Den nya nummern är 020 766 1910

Dörrarna stängda i Esse pga coronavirusepidemin

Vi håller dörrarna stängda i Esse kontor tillsvidare pga coronavirusepidemi. Du når oss enklaste via telefon 020-766 1900 eller via vår hemsida www.eekab.fi

Arkiv

Finlands nöjdaste nätkunder
Publicerad 03.12.2021
Kontantlös betalning
Publicerad 22.11.2021
Korta strömavbrott
Publicerad 08.11.2021
Kundundersökning pågår
Publicerad 27.09.2021
Dubbla elfakturor
Publicerad 11.08.2021
Elavbrott Purmo 23.4.2021
Publicerad 23.04.2021
Vi röjer invid ellinjer
Publicerad 24.02.2021